سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی در آنتالیا

بخش عمده ای از کسانی که به ترکیه مهاجرت می کنند، آنتالیا را برای زندگی انتخاب می کنند. در واقع باید بگوییم که این شهر بعد از استانبول، محبوب ترین شهر ترکیه برای اقامت خارجی ها و همین طور خرید ملک است. اگر نگاهی به آمار و ارقات مهاجرت به این کشور بیندازیم، می بینیم که تا به حال هزاران نفر خانه و زندگی خود را در کشور خودشان رها کرده اند و حالا در آنتالیا زندگی می کنند. اگر شما هم در فکر مهاجرت به این شهر هستید، با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید. چراکه در ادامه می خواهیم یک سری اطلاعات کاربردی درباره زندگی در آنتالیا به شما بدهیم و به شما بگوییم که اصلا چرا مهاجرت به این شهر تا اندازه محبوبیت دارد.

وجود مناطق متنوع در آنتالیا برای زندگی مهاجران

خوب است این را بدانید که هر کدام از مناطق آنتالیا یک ویژگی منحصر به فرد دارد و سبک و سیاق هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. در واقع معمولاً مهاجران با توجه به ویژگی های مناطق مختلف این استان، محل زندگی خود را در آن انتخاب می کنند. اتفاقا همین تنوعی که در حال و هوای مناطق آنتالیا وجود دارد، باعث شده که هر کسی بتواند محل زندگیش را خودش و با میل خودش انتخاب کند و مجبور به پذیرش یک منطقه که اصلا با سبک او سازگار نیست، نشود! شاید همین مساله نیز یکی از عواملی باشد که خیلی از مهاجران ترکیه در آنتالیا زندگی می کنند.اگر بخواهیم برایتان مثال بزنیم، باید بگوییم که مرکز شهر آنتالیا یک مرکز پر هیاهو است که همه چیز در آن پیدا می شود و همه جور امکاناتی دارد. اما از آن طرف منطقه سیده که با نام ساید نیز شناخته می شود، حال و هوای آرامی دارد و از نظر بعضی از مهاجران بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی است. از آن طرف منطقه کالکان به خاطر ویلاهای لوکسی که دارد، نظر ثروتمندترها را به خود جلب می کند و از این نظر محبوبیت پیدا کرده است. به همین شکل مناطق دیگر آنتالیا نیز هر کدامشان یک ویژگی متفاوت دارند واز نظر گروهی از مهاجران برای زندگی مناسب هستند.

آب و هوای مطبوع و دلچسب آنتالیا برای زندگی

نکته دیگری که می خواهیم درباره زندگی در آنتالیا به شما بگوییم، این است که خوشبختانه این استان آب و هوای مطلوبی هم دارد و 4 فصل سال را به صورت مجزا تجربه می کند. این شهر که در ساحل ترکیه واقع شده است، آب و هوای مطلوب تری به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مثل استانبول دارد. چراکه هم زمستان هایش معتدل تر هستند و هم اینکه حجم بارش هایش کمتر هستند. همین باعث می شود که کسانی که عاشق تفریح در طبیعت هستند و از سرما بدشان می آید، عاشق این استان برای اقامت شوند!

مناسب بودن شرایط آنتالیا برای زندگی از نظر مالی

اگر از منظر مالی به زندگی در آنتالیا نگاه کنیم، می بینیم که در این استان از نظر هزینه زندگی نیز تنوع زیادی وجود دارد! یعنی هم کسانی که سطح مالی متوسطی دارند، می توانند به آن مهاجرت کنند و هم کسانی که از نظر مالی در سطح بالایی قرار دارند. چراکه کسانی که آنقدرها ثروتمند نیستند، می توانند در خانه ارزانتری اقامت کنند، از فروشگاه های ارزان قیمت آن برای خرید استفاده کنند، در رستوران های ارزانتر غذا بخورند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنید. از آن طرف کسانی که توان مالی بالاتری دارند، می توانند زندگی لوکس تری را در این شهر برای خود بنا کنند.

مناسب بودن دسترسی های آنتالیا از شهرها و کشورهای مختلف

نکته دیگری که باعث محبوبیت زندگی در آنتالیا شده و شما هم می توانید به چشم یک مزیت به آن نگاه کنید، این است که این شهر دسترسی های بسیار مناسبی دارد. اول از همه اینکه یک فرودگاه بین المللی در آن وجود دارد که در سراسر سال پروازهای مختلفی از کشورهای مختلف و همین طور شهرهای مختلف ترکیه به مقصد آن انجام می شود. دوم اینکه امکان تجربه سفرهای دریایی مختلف از مقصد آن وجود دارد و سوم اینکه یک ایستگاه اتوبوس مرکزی دارد که در سراسر سال اتوبوس های آن بین آنتالیا و دیگر نقاط ترکیه در رفت و آمد هستند. در ضمن خود این استان نیز دسترسی بسیار خوبی دارد. چراکه یک اتوبان به نام D400   در آن ساخته شده است که از شرق به غرب استان را متصل می کند و این یعنی شما هم با ماشین شخصی و هم با وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به راحتی از این سوی استان تا آن سویش را طی کنید. این بدین معنی است که این استان زیرساخت های خوبی برای زندگی دارد و تردد در آن هم راحت و هم ارزان است.

نظر شما درباره زندگی در آنتالیا چیست؟ شما چه عاملی را به عنوان عامل محبوبیت آنتالیا برای زندگی می شناسید؟