سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معروف ترین غذاهای آنتالیا

آنتالیا یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه و یکی از شهرهایی است که بهترین غذاهای ترکیه در آن سرو می شود. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که معروف ترین غذاهای آنتالیا کدام ها هستند و کدام خوراکی ها در این شهر محبوب تر و البته خوشمزه تر از بقیه هستند، با ما همراه باشید.

باقلوا

اول از همه خوب است این را بدانید که باقلوا معروف ترین شیرینی ترکیه ای است و اتفاقا نمونه های خوشمزه ای از آن در شیرینی فروشی ها و قنادی های آنتالیا پیدا می شود. این خوراکی خوشمزه به قدری محبوب است که محال است صحبت از خوراکی های آنتالیا شود و نام آن به میان نیاید. در واقع باقلوا یک دسر ترکی است که طعم و مزه اش هر کسی را شگفت زده می کند. به شما توصیه می کنیم که در سفر به این شهر ساحلی به یک قنادی معروف بروید و حتما طعم بی نظیر آن را بچشید و مطمئن باشید که طعم آن با هیچ شیرینی دیگری قابل مقایسه نیست!

شیش کباب

در آنتالیا انواع و اقسام کباب ها سرو می شوند. اما از همه آن ها معروف تر، محبوب تر و خوشمزه تر، کبابی است که با نام شیش کباب شناخته می شود. این کباب که در اصل با گوشت گوساله یا بره درست می شده، این روزها انواع جدیدتری هم پیدا کرده و حتی با ماهی نیز درست می شود! در واقع این سبک درست کردن شیش کباب است که باعث محبوبیت آن شده است.  

دونر

یکی دیگر از کباب های معروف آنتالیا دونر است. احتمالا شما هم طعم دونر را در اغذیه فروشی ها و رستوران های ایران خودمان میل کرده باشید. اما باید این را بدانید که خوردن این کباب خوشمزه در یکی از شهرهای ترکیه نیز لطف خودش را دارد. گفتنی است که مردم ترکیه برای درست کردن این غذای خاص و خوشمزه از ادویه های مختلف استفاده می کنند و در نهایت آن را به صورت لقمه ای و در کنار سالاد یا سس های تند سرو می کنند.

کوفته

کوفته های آنتالیا با ابعاد و اندازه ها و شکل های مختلف طبخ می شوند. گاهی اوقات این کوفته ها با برنج و گاهی به صورت تکی سرو می شوند.گفتنی است که در همه شهرهای ترکیه کوفته سرو می شود و در واقع در هر منطقه و هر شهری در ترکیه این غذا به شکل ویژه ای درست می شود. به هر حال اگر شما هم می خواهید یک غذای منحصر به فرد را در شهر آنتالیا میل کنید، این غذا همان غذایی است که به دنبالش هستید.

پیده

پیده یا همان پیتزای ترکیه ای یک غذای معروف در آنتالیا است که شباهت خیلی زیادی به پیتزاهای ایتالیایی دارد. این غذا درست مثل پیتزا با پنیر پیتزا و گوشت و سبزیجات درست می شود و فرقش این است که در یک اجاق سنگی پخته می شود. نکته اینجاست که پیده مدل های مختلفی دارد و شما می توانید هر مدل از آن را در رستوران های این شهر ساحلی سفارش دهید. پس اگر احیانا گیاهخوار هستید و یا به هر دلیلی از گوشت خوشتان نمی آید، می توانید مدل سبزیجات آن را سفارش دهید.

کومپیر

کومپیر یکی از معروف ترین غذاهای آنتالیا است که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارد و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان پیدا کرده است. کومپیر یک نوع سیب زمینی است که به شکل جالبی پخته می شود و درون آن با مواد غذایی لذیذ و خوشمزه پر می شود. با این حساب اگر شما رژیم غذایی دارید، بهتر است که سراغ این غذا نروید. چراکه این غذا بسیار پر کالری است و در آن تا دلتان بخواهد، پنیر پیتزا ریخته می شود.

مزه

اگر برای شما هم سفارش دادن یک غذا از یک منو کار سختی است، بهتر است که مزه را سفارش دهید. چراکه مزه یک سینی غذا است که با انواع و اقسام غذاهای سنتی ترکیه پر می شود و در آن حدود 20 مدل غذای مختلف وجود دارد. در سینی مزه انواع سالادها و غذاهای دیگر وجود دارد و شما می توانید با خوردن آن غذاهای مختلفی را در آن واحد امتحان کنید. گفتنی است که خیلی از افراد مزه را به عنوان پیش غذا می شناسند، اما با این حال خیلی از توریستان آن را به عنوان غذای اصلی میل می کنند.